Korku, derinden gelir!
Çok eski değil, daha 2006 yılında gelmişti Alma ve lanetli ordusu. İnsan veya yaratık fark etmeksizin oldukça fazla ölüm gerçekleşti. Farklı karakterlerin gözünden, farklı noktalardan defalarca dahil olduk bu mücadeleye. Alma pes etmedi. F.E.A.R., hastalıklı bir ruhun, şirin, ama korkutucu bir kızın bedeninde hayat bulduğu, insanı her daim rahatsız edebilecek düzeyde bir oyundu. Yeniden harekete geçmek için vakit yaklaşıyor.
F.E.A.R.’ın yakın geçmişine göz atarsak; Monolith önderliğinde doğan yapım, öncelikle PC platformu için boy göstermiş, özellikle yapay zekâ ve fizikleriyle göz doldurmuştu. Yetkililer, kısa süre sonra oyunu konsollar için de hazırlamaya karar vermiş, yapımcı ile yayıncı firma arasında yaşanan sorunlar nedeniyle iki adet eklenti paketini TimeGate Studios hazırlamıştı. Başlı başına yeni bir oyun beklenirken F.E.A.R.’ın isim hakları Sierra’da kaldı, Monolith de Project Origin ismiyle ortaya çıktı. Kısa süre sonra tarafların anlaşması neticesinde, son oyunun adı da F.E.A.R. 2: Project Origin olarak son halini almış oldu.
Yeni kan
Ek paketler beklenildiği gibi ilgi görmemiş, orijinal oyundaki en büyük eksiklik olarak da mekân tasarımlarının kendini tekrar etmesi gösterilmişti. F.E.A.R. 2’yi bunun bilincine sahip olarak geliştiren yapımcılar, oyunun çıkmasının ardından tekrar sessizliğe gömüldü. Alma hâlâ hayattaydı ve bazı şeyler eksikti sanki. Yeni oyuna dair ilk dedikodular geçtiğimiz günlerde ortaya çıktı, kısa süre sonra da resmi duyuru geldi. Böylelikle ilk şokla karşı karşıya geldik; F.E.A.R. 3’ü Monolith hazırlamıyor. Yeni macerayı, daha önce F.E.A.R.’ın konsol sürümlerini hazırlayan Day 1 Studios geliştiriyor. Bakalım bu değişiklik, seriye nasıl bir hava katacak?
Warner Bros.’un başkanı Martin Tremblay, “bu yeni oyunun, orijinal F.E.A.R.’ın köklerine sadık kalacağını, ama bu kez insanları daha heyecanlı ve zor bir oynanışın beklediğini” söylüyor. Yeni macerada yine en büyük düşmanımız olarak Alma var, ancak yalnız değil; yanında iki de oğlu bulunuyor; Point Man ve Paxton Fettel. Point Man, genetik olarak fazlaca gelişmiş bir süper asker.
Kendisini zaten orijinal F.E.A.R.’dan tanıyoruz. Kardeşi Paxton Fettel ise, inanılmaz telekinetik güçlere sahip. Böylelikle hiç aksiyona bile girmeden karşısındaki düşmanı etkisiz hale getirebiliyor, hatta silahlarını kendilerine karşı kullanması için düşmanlarını çaresiz bırakıyor.
Ortak kâbus
F.E.A.R. 3, güzel özellikler sunacak. Henüz bunlar hakkında detaylı bilgiler yok, ama gelen ilk kırıntıları sizlerle paylaşalım. Oyunumuzda yeni bir siper alma sistemi mevcut. Zaten geliştirilen yapay zekâ bizi hayli zorlayacağından, kurtulmak için yeni saklanma yöntemlerine ihtiyacımız var. Day 1 Studios’un kurucusu ve patronu Denny Thorley, “F.E.A.R. 3’te yeni özellikler, evrim geçirmiş siper alma sistemi, daha fazla korku öğesi ve farklı bir co-op tecrübesi yer alacak” diyor.
Laf açılmışken hemen co-op oynanıştan söz edelim. Tek kişilik senaryoyu, istersek arkadaşımızla birlikte oynayabileceğiz. Bu esnada bir oyuncu Point Man’i, diğer oyuncu da Paxton Fettel’i kontrol edecek. Karakterlerin özel güçleri ve kullanıcıların oyun zekâsı birleştiğinde her zaman ortaya daha eğlenceli oyun deneyimleri çıkabilecek. Yapımcılar bu konuda çok heyecanlı.
Korkut beni
Gelelim bu serüvenin arkasındaki isimlere. F.E.A.R.’ın geçmişini bilen herkes, bu yapımın Hollywood sinemasında da fazlasıyla konu edilen “küçük kız” temasından etkilendiğini ve tüm önemli noktaları bu karaktere odakladığını bilir. Yeni yapımda çok tecrübeli insanlar var. Bunlardan biri, 30 Days of Night filminin yazarı Steve Niles. Niles, senaryonun hazırlanmasında etkin kişilerden. İkinci isim ise korku sineması denildiğinde, efsane olarak nitelendirilen bir yönetmen; John Carpenter (Halloween, the fog, Village of the Damned). Carpenter da F.E.A.R. 3’ün sinematik sahneleri üzerine çalışmalar yürütüyor.
Alma bu kez ölür ve bu kâbus sona erer mi bilinmez, ama F.E.A.R. 3’ün sağlam geldiğini söyleyebiliriz. PC, PS3 ve X360 için geliştirilen yapım, bu Sonbahar aylarında raflarda olacak.